søndag 2. mars 2014

regObs-appen har problemer med datamottak

Tjenestelaget på den nye regobs-appen har slått knute. Data sendes og mottas tilsynelatende ok på server, men registreringene dukker ikke opp på regobs.no. Vi jobber med feilretting. Meldinger om status postes på obskorps og her fortløpende når det er noe nytt.


Mail 2014.03.03 16:09

Hei!

Det ser nå ut til at regObs appen virker igjen. Det er ikke helt klart for oss hva som har gått galt. Så, om dere oppdager at registreringer ikke kommer gjennom så gi beskjed så fort som mulig til raek@nve.no!

De observasjonene som ble registrert, men ikke kom frem på www.regobs.no sjekker vi opp og planen er å få dem etterregistrert. Hører av meg på det.

Måtte alle få litt snø til slutt!

RE


Mail 2014.03.02 20:06

Hei igjen!

IT har jobbet i ettermiddag med tjenestelaget og finner ikke feilen... Fortsetter friskt i morgen. Registreringer (minus bildene) fra ny app vil komme fra til regObs men vil ikke bli lagt til databasen riktig. For observasjoner til varslingen må www . regobs . no benyttes.

Mer info når jeg har noe...

RE



Mail 2014.03.02 14:15

Hei!

I går ettermiddag (lørdag 1.mars) ser det ut til at tjenesten som tar mot data fra regObs-appen bestemte seg for å ikke legge data til databasen riktig. Vi tar imot observasjonen (råfilen) så når vi får rettet dette så legger vi inn de observasjonene som ikke kom gjennom. Det hjelper dog ikke varslingsgruppa, så det kan være en fordel å bruke web og/eller telefon om noe haster.

Vi jobber med feilretting. Meldig følger..

RE






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar